SZABÁLYZAT

Szabályok. ESL 10. Szezon (WTCC)


Általános információk:


Alapjáték: rFactor

Mod: WTCC 2013 by rizke

Belépési adatok:

IP: nxtv.go.ro:34298

Név: ESL League

Jelszó: ????? (Ligavezetőtől kérd!)

VERSENYKÖRÜLMÉNYEK:

Időjárás: Napos

Gumikopás: 2x

Benzinfogyasztás: Normál

Károk: 30%

Mechanikai meghibásodások: Normál

SEGÉDLETEK:

Kipörgésgátló: Magas. ( A billentyűzettel versenyzők miatt.)

Blokkolásgátló: Magas.

Stabilitási segédlet: Alacsony engedélyezett.

Kuplung: Engedélyezett.

Automata váltó: Engedélyezett.

Minden egyéb segédlet kikapcsolva.

VERSENYLEBONYOLITÁS:

A versenyek lebonyolítása a következőképpen fog zajlani:

Minden héten szombaton 19:45-kor kezdés.

Időmérő kezdetéig kötelező 30 kört megtenni a hotlapson. 20 körig boxrajt, 21-29 körig rajtrács vége. Mindkét esetben időmérőn nem vehet részt a delikvens pilóta.

Futam előtt egy körös időmérő rendszer. Ami 1 felvezető, 1 mértkör illetve egy levezetőkört foglal magába.

Park Fermé szabály van érvényben. (Azzal a beállítással kell menj a futamon amivel megfuttottad az első mért köröd, ezután már a fő beállításokat nemtudod állítani, viszont üzemanyagot még tudsz.)

A rajt felveztő kört követően álló rajt.

Boxrajt esetén ezt csináld: Miután az utolsó versenyzők is felálltak a rajtrácsra a felvezetőkör után, hajts ki a boxból, és várj addig míg zöldre vált boxutca lámpája. (Ez akkor történik meg mikor az első versenyző megkezdi az első kör második szektorát.)

Egy adott pályán 2 futamot fogunk teljesíteni. Versenyidő 2x20 perc vagy ezzel az idővel megeggyező körszám. A két futam között 10 perc szünetet tartunk.

A második futamon fordított rajtrács lesz állítva. Ez bővebben kifejtve azt jelenti, hogy az időmérőedzés végeredményét megfordítsuk és az utolsó versenyző fog az első helyen és az első pedig az utolsón, feltéve ha az idmérőedzés utolsó helyezettjei teljesítették az alábbi kritériumokat:

- Mért körrel rendelkezik, illetve a mért köre elég gyors ahoz megfeleljen a 107%-os szabályrendszernek. (Ez a szabály azért lett alkalmazva, hogy elkerülhessük a veszélyesen lassú versenyzők első helyről való indulását, ami könnyen súlyos baleseteket eredményezhet.)

Az időmérőn illetve a futamon végig CHATSTOP van érvényben, csak a BT tagok írhatnak, kivételt képez ha egy versenyző bajban van és segítséget kér, bármiféle egyéb beszélgetetés -üzengetés ami nem a segítségkérésre vonatkozik az szigorúan TILOS!

A futamokon NINCS kötelező boxkiállás.

PONTRENDSZER:

1. 25

2. 18

3. 15

4. 12

5. 10

6. 8

7. 6

8. 4

9. 2

10. 1

Időmérő pontrendszer kerül bevezetésre, a leggyorsabb 5 versenyző kap pontot a következő eloszlásban.

1. 5

2. 4

3. 3

4. 2

5. 1

BÜNTETÉSI RENDSZER:

Súlybüntetések: Az adott verseny első három helyezettje kap súlybüntetést:

1. 20kg

2. 15kg

3. 10kg

Minden esetben a versenyhétvégék után lesznek elszámolva a súlybüntetések, az adott versenyző mindig a következő versenyre viszi tovább a rá kiszabott súlybűntetést. A maximálisan kiszabható súlybünetés 40kg. (Ehhez az adott versenyző a versenyhétvége mindkét futamát megkell nyernie.)

Az adott pilóta hiányzás miatt elmaradt súlybüntetést továbbviszi a következő futamra.

Vágások/Szélesítések után kiszabott büntetések:

Minden versenyző teljes futamát visszanézi a BT, és számolja a szándékos 4 kerekes pályaelhagyásokat. Fontos tudnivaló, hogy a pálya a két fehér vonal között található, nem a kerékvető szélességéhez kell viszonyítani, szígorúan a fehér vonalhoz!

A szándékos pályaelhagyásokat időbüntetéssel szankcionáljuk, így senki se fog tudni meg nem érdemelt előnyt szerezni a szabályosan közlekedő versenytársaikkal szemben!

Természetesen mindenki vezetésében benne van a hiba, így aki csak néhai pályaelhagyást követ el egy futamon az nem lesz büntetve.

Valamint ha egy versenyző, balesetmegelőzés céljából vág/szélesít, vagy hajt át például egy búkóteren, az nem minősűl szabálytalanságnak, így az ilyen eseteket nem számolja a BT.

Egy futamon maximum 6 vágás/szélesítés megengedett. Ezen érték fölött minden egyes 4 kerekes pályaelhagyás után 0,5 másodperces időbüntetést adunk hozzá az adott versenyző versenyidejéhez. Amennyiben eléri a 20 vágás/szélesítés határt a futamon, kap még egy figyelmeztetést is.

3 figyelmeztetés után a vétkes versenyző kap egy áthajtásos büntetést is, amit a soron következő futamon le kell töltenie!

Amennyiben egy versenyző szándékos nagymértékű pályaelhagyásokat követ el, például direkt levág egy sikánt, vagy búkóteret, és ezzel nyer pozicíókat vagy nagy mennyiségű időt, és ezt többször elköveti, azt a BT az adott versenyre akár DQ-val is büntetheti. Ha többszöri visszaeső, és a figyelmeztetések után se változtat a versenyzésési stílusán azt futam eltiltást vagy mégsúlyosabb esetben ligából való kizárást von maga után.

Szabálytalan vezetés után kiszabott büntetések:

Boxkijárat után boxvonalon való áthajtás: 3 másodperces időbüntetés. +2 büntetőpont.

Kilökés bevárás nélkül: 10 másodperces időbüntetés + 5 büntetőpont.

Kilökés bevárással, pozicíó visszadással. 5 másodperces időbüntetés +3 bünetőpont.

Belemenés az előrébb lévő versenyzőkbe: + 4 büntetőpont.

Többszöri irányváltoztatás (csak 1 engedélyezett): 3 másodperces időbüntetés. +3 büntetőpont.

Folyamatos cikázás az egyenesekben: 5 másodperces időbüntetés + 3 büntetőpont

Közvetlen féktáv előtt vagy féktávon való hírtelen irányváltás: 5 büntetőpont.

Szabálytalan visszatérés a pályára, ezáltal baleset okozása: 5 másodperces időbüntetés + 3 büntetőpont.

Szándékos leszorítás: 5 másodperces időbüntetés. +5 büntetőpont.

Szándékos ráhúzás: 5 másodperces időbüntetés +5 büntetőpont.

Balesetvesélyesen nagy mértékű feltartás a hátul autózókkal szemben: 5 büntetőpont.

Boxból kijövet a hátulról érkező gyorsabb versenyzőre való ráhúzásért + 5 másodperces időbüntetés, ha baleset is bekövetkezik akkor + 7 büntetőpont.

Indokolatlan befékezés: 5 büntetőpont, ha balesetet okoz + 10 másodperces időbüntetés.

Rajtbaleset okozása: 10 másodperces időbüntetés + 10 büntetőpont.

15 büntetőpont után a vétkes versenyző kap egy boxrajt büntetést, amit a soron következő futamon kell letöltenie! A büntetés még azzal a kikötéssel jár, hogy nem futhat mért kört az időmérőn, így a második futamon az utolsó rajtrács egyikén fog rajtolni.

Óvás: Futam után 24 órán belül lehet óvni. Az óvás a következő dolgokat kell tartalmazza: Kit óvunk, hányadik körben történt az incidens, melyik pályarészen, melyik incidens volt szabálytalan.

BT tagok: Elekes Csaba, Farkas Márton.

Etikai Szabályzat:

Tilos a versenyzőtársaidat trágár szavakkal illetni, súlyosan büntessük az ilyen eseteket, aki nem tud, vagy nem is akar normálisan viselkedni azokat nem tűrjük el a ligánkban.

A szabályzat még nem teljes, valamint változtatás jogát fenttartja a vezetőség.

A Szabályzatot készítette Elekes Csaba ESL Ligavezető.

 2018.04.29  - F1MATE -
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el